REFERENSSIT


Asiakastarina:
Kokkolan Kaupunginteatteri

Kehittämisote on kohdallaan

Kokkolan kaupunginteatterin talous- ja hallintojohtaja Mia Gustafsson on erityisen tyytyväinen Tilitoimisto Roihun haluun kehittää omaa toimintaansa, jonka ansioista yhteistyöstä on saatu toimivaa ja tuloksellista.

Procountorin ja tilitoimiston yhdistelmä on toimiva

Procountor valikoitu taloushallinnon ohjelmaksi Kokkolan kaupunginteatterille, koska se tarjoaa palvelut täysin sähköisenä ja lisäksi iso toimija takaa toimintavarmuuden ja jatkokehityksen. Tilitoimisto Roihu pääsi mukaan jo Procountorin sisäänajovaiheessa, ja heiltä sai tukea heti ohjelmiston käytön alkumetreiltä asti.

Mia Gustafsson pitää tilitoimiston ja Procountorin yhdistelmää toimivana: ”Olen todella tyytyväinen siihen komboon, että on tilitoimisto ja Procountor. Ja voin sitä ehdottomasti suositella muillekin. Työaikaa säästyy ja on helppoa, kun ei tarvitse paperisten lappujen kanssa värkätä ja on mukana aina kaikki. Ja toisaalta saan Roihulta aina apua, jos on jotain kysyttävää.”

Taloushallinnon kehittäminen on yhteistyötä

Roihulla on halua kehittyä ja kehittää omaa toimintaansa, ja se on tärkeää, sillä teatterin toiminta poikkeaa perusyrityksen toiminasta, eivätkä asiat ole suoraan sovellettavissa. Jotta toiminnasta on saatu tehokasta, on tarvittu uudenlaisia välineitä, ja niitä on Roihulla oltu valmiita kehittämään. Taloushallinnon ohjelmistojen ymmärtäminen on syvällistä, aina kooditasolta asti, ja sitä Mia Gustafsson osaa arvostaa.

Kehittäminen toki vaatii sen, että asiakasyrityksellä on sama näkökulma. Roihulla olisi varmasti paljon taloushallinnon osaamista tarjottavana pienille ja keskisuurille yrityksille, jos näillä vain on halua lähteä omaa toimintaa jalostamaan, uskoo Mia Gustafsson.

Kustannustehokkuus ja toimintavarmuus ovat parantuneet

Kokkolan kaupunginteatterin päätös ulkoistaa kirjanpito ja palkanlaskenta on tuonut mukanaan säästöjä ja toimintavarmuutta. ”Muidenkin on syytä pohtia, mikä on ydinliiketoimintaa. Emme halua haalia itsellemme osaamista taloushallinnosta, vaan me teemme teatteria” Mia Gustafsson toteaa.


Asiakastarina:
Rock’n Roll Diner

Roihun mutkaton tapa työskennellä toi asiakkuuden

Rock’n Roll Dinerin yrittäjä Pauliina Lehtola kiittelee tilitoimisto Roihua asiakaslähtöisyydestä. Kysymyksiä on luontevaa esittää ja niihin saa aina nopeasti vastauksen.

Ajansäästö on yllättänyt

Halu sähköistää kirjanpito ja palkanlaskenta saivat ravintola Rock’n Roll Dinerin yrittäjät etsimään uutta kirjanpitäjää, ja asiakasyrityksen suosituksesta tarjous pyydettiin myös Tilitoimisto Roihulta. Yhteistyö on vielä alkuvaiheessa, mutta jo nyt sähköisen kirjanpidon edut ovat nousseet esiin.

”Sähköinen kirjanpito on helpottanut omaa toimintaa - ja se on säästänyt omaa aikaa tosi paljon.” kertoo positiivisesti yllättynyt Pauliina Lehtola. Ajansäästöä kertyy monista eri asioista: esimerkiksi palkanlaskentaohjelma keskustelee Procountorin kanssa ja kuitteja tai laskuja ei tarvitse kopioida erikseen, vaan ne kulkevat sähköisesti eteenpäin ohjelmistossa.

Tavoitteena päästä yhteistyössä pintaa syvemmälle

Jatkossa tarkoitus on päästä yhteistyössä vielä asteen pidemmälle eli saada apua ja neuvoja esimerkiksi kannattavuuden parantamiseen. Jo tähänastiseen yhteistyöhön ja yrityksen ilmapiiriin Pauliina Lehtola on tyytyväinen: ”Heti kun käytiin tuli semmoinen olo, että nämä ovat tyyppejä, joiden kanssa on tosi mukava ja helppo työskennellä ja heille on helppoa kertoa asioita.”


Asiakastarina:
Blaxar Oy

Talouspäällikkö mukana kehittämässä yritystoimintaa

Kirjanpidon sähköistämisestä on edetty pitkälle yhteistyössä tilitoimisto Roihun kanssa. Blaxar Oy:n toimitusjohtaja Antero Myllykoski näkee paljon hyvää talouspäällikköpalvelussa.

Asiantuntemusta talousasioihin

Halu sähköistää kirjanpito toi Blaxar Oy:n Tilitoimisto Roihun asiakkaaksi suosituksen kautta. Yhteistyötä on syvennetty vuosin mittaan ja nykyisin Roihulta ostetaan kirjanpito- ja palkanlaskentapalveluiden lisäksi talouspäällikköpalvelua. ”Yhteistyö toiminut erittäin hyvin Roihun kanssa, en kyllä osaa sanoa mitä tarvitsisi enemmän”, toteaa tyytyväinen Antero Myllykoski

Blaxar tekee erilaisten metallien pintakäsittelyä, esimerkiksi veneteollisuuden tarpeisiin. Talousosaamista on järkevää ostaa ulkopuolelta, sillä kokopäiväiselle talousjohtajalle ei ole tarvetta. Koska tilitoimisto on hyvin perillä yrityksen luvuista ja talousosaamista riittää, on sieltä järkevää ostaa myös talousasiantuntemusta. Tilitoimisto Roihu on esimerkiksi mukana rahoitusten neuvotteluissa ja investointien laskennassa. Yhteistyössä on luotu myös erilaisia raportointi- ja seurantajärjestelmiä, ja ne ovat olleet suureksi avuksi yritystoimintaa kehitettäessä.

Ohjelmisto-osaaminen saa kiitosta

Monipuolinen osaaminen on Antero Myllykosken mielestä Roihun suuri vahvuus. Sähköinen kirjanpitojärjestelmä tunnetaan hyvin, ja tarvittaessa sovelletaan ja otetaan esimerkiksi rinnalle toinen ohjelmisto. ”Niin se ei ole ollut sillä lailla, että ohjelma ei nyt taivu vaan, että heiltä on tullut ehdotus, että otetaan tähän ohjelma rinnalle tai tehdään tähän tällainen lisäosa.”


Asiakastarina:
Kokkolan Autohuolto Oy

Tavoitettavuus on ensiluokkaista

Kyllästyminen tositemappien kanteluun, halu vähentää paperitöitä ja pelko kuittien hukkaantumisesta sai Jesse Haapalan, Kokkolan autohuolto Oy:n toimitusjohtajan, kiinnostumaan Procountorista ja tilitoimisto Roihusta.

Yhteydenpidosta kiitosta

Erityisen tyytyväinen Roihun palvelussa Jesse Haapala on yhteydenpitoon: ”Aina saan kiinni, jos tarvii ja aina on saanut nopeasti vastauksen, jos ei heti niin ainakin käytännössä samana päivänä. Muutenkin yhteydenpito on aivan ensiluokkaista. On ollut oikein mukava toimia heidän kanssaan.”

Hyvä tuki ja palvelu yltää myös Procountorin käyttöön, ja ohjelmistopuoli on Jesse Haapalan mukaan Roihulla hyvin hallussa.

Papereita ei enää tarvitse pyöritellä

Procountor on ollut odotusten arvoinen, ja sieltä on löytynyt kaikki tarvittava, eikä tilitoimistoon ole tarvinnut enää kantaa paksuja mappeja. Kirjanpidon materiaali pysyy myös paremmin tallessa ja järjestyksessä. Kiitosta Jesse Haapalalalta saa myös raportointijärjestelmä: ”raportointi kun tulee automaattisesti sieltä järjestelmästä, niin se on antanut itsellekin mahdollisuuksia seurata tarkemmin, missä ollaan menossa kuin vain tilikausi kerrallaan.”


Ota yhteyttä

Lähetä meille viesti

Sijaintimme

Toimistomme sijaitsee Kokkolassa keskustan tuntumassa Hakalahdenkadulla hyvien liikenneyhteyksien päässä


Tilitoimisto Roihu Oy
Y-tunnus: 2754289-7

Hakalahdenkatu 37, 67100 Kokkola 040 635 8394 asiakaspalvelu@tilitoimistoroihu.fi